top of page

Ako zaujať obsahom, ak robíte biznis v špecifickom odvetví?

Updated: Aug 7, 2023

​Obsah je dlhodobý nástroj budovania vzťahov s potenciálnym aj existujúcim zákazníkom. Hlavným predpokladom úspechu je v tomto prípade, bez ohľadu na platformu, unikátnosť obsahu. Toto pravidlo platí pre všetky odvetvia bez rozdielu. Ak je však váš biznis špecifický a predávate svoje produkty vybranej (často úzkej) komunite, musíte sa pri tvorbe obsahu o to viac zamerať na 6 hlavných pravidiel.


nalievanie vína

Poznajte ešte detailnejšie svojho zákazníka a jeho očakávania

Znie to síce ako klišé, ale naozaj poznáte svojich zákazníkov? Viete prečo kupujú práve vaše produkty a kedy ich najviac potrebujú? Čo si najviac cenia na vašich doplnkových službách? Prečo sú ochotní dať za ne peniaze práve vám a nie konkurencii? Hľadajte, neustále objavujte. Komunikujte s nimi a priblížte sa im čo najviac. Čím užšej komunite predávate, tým by malo byť pre vás dôležitejšie sa so zákazníkmii stretávať. Napr. formou „ochutnávok“ vašich produktov a služieb, ktorými ich prilákate do svojej blízkosti, spoznáte ich aktuálne očakávania, čo sa chcú o vás a vašom biznise dozvedieť. A zároveň sa im takto za ich priazeň poďakujete.


Vzdelávajte svojich zákazníkov

Učte svoju komunitu o oblasti, v ktorej podnikáte. Učte, ale nepoučujte! A rozhodne nehaňte konkurenciu! Píšte na svojich blogoch články, ktorými svojim zákazníkom vysvetlíte, ako im vaše produkty pomôžu. Nesústreďujte sa len na technické detaily a parametre, ale skúste ich premeniť na zážitok. Ak predávate napr. víno, tak začnite svojich klientov obsahom vzdelávať, aby vínu nielen viac rozumeli, ale naučte ich aj to, ako si ho viac vychutnávať. Píšte o tom, ako ho správne konzumovať, aké jedlá sa k nemu hodia, pri akej príležitosti ho otvoriť, ako prekvapiť svojich priateľov pri jeho degustácii a pod.


Vzdelávajte samých seba

Sledujte nové trendy, učte sa neustále o vašom biznise a dajte svojim klientom najavo, že mu nielen dobre rozumiete, ale ste jeho dynamickou súčasťou.


Sprostredkúvajte zážitky z vášho biznisu

Dovoľte ľuďom vás spoznať, nahliadnuť do vašej „kuchyne“. A nielen ak máte reštauráciu :-)

Vaši zákazníci sú zvedaví ľudia, túžiaci po zákulisných informáciách. Nemusíte samozrejme prezrádzať vaše know-how, stačí len keď ukážete, čo vaša práca obnáša, kto sa o vašich zákazníkov vo vašej firme stará, čo všetko robíte preto, aby ste svoje produkty a služby zdokonaľovali,...


Buďťe vytrvalí

Ak začnete tvoriť obsah, nie je najťažšie začať, ale v jeho tvorbe pokračovať. A výraznejšie výsledky content marketingu prichádzajú pomalšie (po niekoľkých týždňoch, až mesiacoch), ale ich dosah na vašu cieľovú skupinu sa prejaví v lojálnosti a vyšších obratoch.


A aké pravidlo špecifického content marketingu musíte splniť, aby bol naozaj úspešný?


Musia vám veriť!



Comments


bottom of page