Rok 2020 si budeme pravdepodobne dlho pamätať ako obdobie spojené s karanténou a problémami z nej vyplývajúcich. To však neznamená, že sa treba zastaviť. Toto obdobie je okrem iného skvelé aj na zbieranie nových informácií, analýzu a plánovanie nových aktivít. Poučiť sa z toho, čo sa deje vo svete, je v tomto období dôležitejšie než kedykoľvek pred tým. Aj preto môžu byť štatistiky Hubspotu vyplývajúce zo štúdie a skúseností viac ako 3400 firiem nad mieru užitočné.
SEO štatistiky
Dáta z vyhľadávania nám pomáhajú porozumieť tomu, čo a ako zákazníci hľadajú, a prispôsobiť sa ich spôsobu vyhľadávania informácií. Cieľom každej optimalizácie pre vyhľadávanie je zlepšiť pozíciu v rámci výsledkov vyhľadávania a priniesť tak z výsledkov vyhľadávania čo najviac nových návštevníkov.
17 % firiem testuje vstupné stránky formou A/B testu, aby optimalizovala konverzie
2,04 je priemerná miera konverzie
86 % zákazníkov sa rozhodne nenakúpiť, pokiaľ stránka nie je chránená
900 % nárast zaznamenali v posledkom roku vyhľadávania „v mojom okolí“
61 % hľadajúcich cez mobil uvádza, že mobilná optimalizácia stránky je pre nich rozhodujúca
52 % vyhľadávaní sa vykonáva z mobilu
64 % firiem aktívne rieši SEO
50 % vyhľadávaní je na 4 a viac slovné frázy
70-80 % sa zameriava len na organické výsledky vyhľadávania
65 % hľadajúcich vo veku 25-49 rokov používa hlasové vyhľadávanie aspoň raz denne
Content marketing štatistiky
Dáta z obsahovému marketingu nám môžu pomôcť optimalizovať stratégiu tvorby a distribúcie obsahu a vytvoriť tak lepší obsah, ktorý zaujme našu cieľovú skupinu.
55 % firiem považuje blog za svoju prioritu pri komunikácii a získavaní nových kontaktov
75 % používateľov internetu číta blogy pravidelne
68% čitateľov považuje blog za dôveryhodnejší, ak pracuje s dátami a štatistikami
1-tkou medzi žiadanými formátmi zostáva video
70 % firiem investuje do obsahového marketingu
51 % firiem investuje do vizuálne obsahu rôznych foriem
72 % firiem považuje obsahovú stratégiu za kľúč úspechu
17 % firiem plánuje robiť podcasty
23 % príspevkov na sociálnych sieťach obsahuje odkaz na blog
25 % osôb v produktívnom veku počúva aspoň jeden podcast do mesiaca
Sociálne siete
Na rôznych sociálnych sieťach sa dnes pohybuje viac ako 3 mld ľudí. Poznanie ich správania a preferencií je predpokladom úspechu pri komunikácii práve na týchto platformách.
2,38 mld aktívnych užívateľov je na Facebooku, 270 miliónov profilov na Facebooku je falošných
18 % firiem používa na komunikáciu Facebook Groups
71 % užívateľov na Instagrame má do 35 rokov
75,3 % firiem používa Instagram aktívne, 2,5 je priemerný počet stories, ktoré firmy vytvoria na Instagrame denne
50 % užívateľov uvádza, že sleduje na sociálnych sieťach aspoň jednu celebritu / influencera
17 minút mesačne trávia užívatelia v priemere na LinkedIne, 40 % užívateľov navštívi LinkedIn denne
39 % užívateľov na LinkedIne používa premium account
85 % užívateľov používa Pinterest ako inšpiráciu pri plánovaní životných udalostí
86 % užívateľov sociálnych sietí preferuje autentický a úprimný obsah
3 % užívateľov úplne dôveruje informáciám zo sociálnych sietí
Video
Video je dlhodobo najobľúbenejším formátom obsahu, ktoré si s obľubou pozrie 50 % internetovej populácie.
144 % nárast predaja môže byť spôsobený produktovým videom
62 % ľudí uvádza, že sa o výrobok začnú zaujímať viac, keď si ho pozrú v Instagram story
80 % užívateľov uvádza, že inštruktážne video je užitočné
75 % milenialov pozerá videá na sociálnych sieťach denne
157 % nárast návštevnosti z organickej návštevnosti je vďaka videu
1,9 mld aktívnych užívateľov mesačne je na YouTube
64 % užívateľov uvádza, že video ovplyvnilo ich rozhodnutie o nákupe
54 % zvýšenie poznateľnosti značky je vďaka videu
87 % firiem používa video aktívne v marketingovej komunikácii
60 % užívateľov na YouTube sú muži
E-mail marketing
Mail je stále efektívnym nástrojom komunikácie – v prvom rade so zákazníkmi existujúcimi. Personalizovaný mail je mimoriadne efektívnou cestou na udržiavanie vzťahu so zákazníkom aj na zvýšenie výsledkov predaja, napríklad formou cielených ponúk.
5,6 mld je počet aktívnych mailových schránok celosvetovo
49 % firiem používa automatizované emaily
80 % firiem uvádza v poslednom roku zvýšený záujem zákazníkov z mailu
66 % firiem personalizuje maily
78 % užívateľov sa odhlási z mailingu v prípade, že firma posiela príliš veľa mailov
56 % firiem používa v predmete ikony pre zvýšenie OpenRate
80 % užívateľov používa mail (aj) na mobile
83 % používa aspoň základnú segmentáciu pri oslovovaní zákazníkov prostredníctvom mailu
3 sekundy trvá, kým sa adresát rozhodne, či mail zmaže alebo nie
86 % biznis zákazníkov preferuje mail ako nástroj komunikácie
Comentarios