top of page
Writer's pictureMarcela Said

50 marketingových štatistík pre rok 2020, ktoré je dobré vedieť

Updated: Aug 7, 2023

Rok 2020 si budeme pravdepodobne dlho pamätať ako obdobie spojené s karanténou a problémami z nej vyplývajúcich. To však neznamená, že sa treba zastaviť. Toto obdobie je okrem iného skvelé aj na zbieranie nových informácií, analýzu a plánovanie nových aktivít. Poučiť sa z toho, čo sa deje vo svete, je v tomto období dôležitejšie než kedykoľvek pred tým. Aj preto môžu byť štatistiky Hubspotu vyplývajúce zo štúdie a skúseností viac ako 3400 firiem nad mieru užitočné.


vešanie obrazu


SEO štatistiky

​Dáta z vyhľadávania nám pomáhajú porozumieť tomu, čo a ako zákazníci hľadajú, a prispôsobiť sa ich spôsobu vyhľadávania informácií. Cieľom každej optimalizácie pre vyhľadávanie je zlepšiť pozíciu v rámci výsledkov vyhľadávania a priniesť tak z výsledkov vyhľadávania čo najviac nových návštevníkov.

  • 17 % firiem testuje vstupné stránky formou A/B testu, aby optimalizovala konverzie

  • 2,04 je priemerná miera konverzie

  • 86 % zákazníkov sa rozhodne nenakúpiť, pokiaľ stránka nie je chránená

  • 900 % nárast zaznamenali v posledkom roku vyhľadávania „v mojom okolí“

  • 61 % hľadajúcich cez mobil uvádza, že mobilná optimalizácia stránky je pre nich rozhodujúca

  • 52 % vyhľadávaní sa vykonáva z mobilu

  • 64 % firiem aktívne rieši SEO

  • 50 % vyhľadávaní je na 4 a viac slovné frázy

  • 70-80 % sa zameriava len na organické výsledky vyhľadávania

  • 65 % hľadajúcich vo veku 25-49 rokov používa hlasové vyhľadávanie aspoň raz denne


Content marketing štatistiky

Dáta z obsahovému marketingu nám môžu pomôcť optimalizovať stratégiu tvorby a distribúcie obsahu a vytvoriť tak lepší obsah, ktorý zaujme našu cieľovú skupinu.

  • 55 % firiem považuje blog za svoju prioritu pri komunikácii a získavaní nových kontaktov

  • 75 % používateľov internetu číta blogy pravidelne

  • 68% čitateľov považuje blog za dôveryhodnejší, ak pracuje s dátami a štatistikami

  • 1-tkou medzi žiadanými formátmi zostáva video

  • 70 % firiem investuje do obsahového marketingu

  • 51 % firiem investuje do vizuálne obsahu rôznych foriem

  • 72 % firiem považuje obsahovú stratégiu za kľúč úspechu

  • 17 % firiem plánuje robiť podcasty

  • 23 % príspevkov na sociálnych sieťach obsahuje odkaz na blog

  • 25 % osôb v produktívnom veku počúva aspoň jeden podcast do mesiaca


Sociálne siete

Na rôznych sociálnych sieťach sa dnes pohybuje viac ako 3 mld ľudí. Poznanie ich správania a preferencií je predpokladom úspechu pri komunikácii práve na týchto platformách.


  • 2,38 mld aktívnych užívateľov je na Facebooku, 270 miliónov profilov na Facebooku je falošných

  • 18 % firiem používa na komunikáciu Facebook Groups

  • 71 % užívateľov na Instagrame má do 35 rokov

  • 75,3 % firiem používa Instagram aktívne, 2,5 je priemerný počet stories, ktoré firmy vytvoria na Instagrame denne

  • 50 % užívateľov uvádza, že sleduje na sociálnych sieťach aspoň jednu celebritu / influencera

  • 17 minút mesačne trávia užívatelia v priemere na LinkedIne, 40 % užívateľov navštívi LinkedIn denne

  • 39 % užívateľov na LinkedIne používa premium account

  • 85 % užívateľov používa Pinterest ako inšpiráciu pri plánovaní životných udalostí

  • 86 % užívateľov sociálnych sietí preferuje autentický a úprimný obsah

  • 3 % užívateľov úplne dôveruje informáciám zo sociálnych sietí


Video

Video je dlhodobo najobľúbenejším formátom obsahu, ktoré si s obľubou pozrie 50 % internetovej populácie.

  • 144 % nárast predaja môže byť spôsobený produktovým videom

  • 62 % ľudí uvádza, že sa o výrobok začnú zaujímať viac, keď si ho pozrú v Instagram story

  • 80 % užívateľov uvádza, že inštruktážne video je užitočné

  • 75 % milenialov pozerá videá na sociálnych sieťach denne

  • 157 % nárast návštevnosti z organickej návštevnosti je vďaka videu

  • 1,9 mld aktívnych užívateľov mesačne je na YouTube

  • 64 % užívateľov uvádza, že video ovplyvnilo ich rozhodnutie o nákupe

  • 54 % zvýšenie poznateľnosti značky je vďaka videu

  • 87 % firiem používa video aktívne v marketingovej komunikácii

  • 60 % užívateľov na YouTube sú muži


E-mail marketing

Mail je stále efektívnym nástrojom komunikácie – v prvom rade so zákazníkmi existujúcimi. Personalizovaný mail je mimoriadne efektívnou cestou na udržiavanie vzťahu so zákazníkom aj na zvýšenie výsledkov predaja, napríklad formou cielených ponúk.

  • 5,6 mld je počet aktívnych mailových schránok celosvetovo

  • 49 % firiem používa automatizované emaily

  • 80 % firiem uvádza v poslednom roku zvýšený záujem zákazníkov z mailu

  • 66 % firiem personalizuje maily

  • 78 % užívateľov sa odhlási z mailingu v prípade, že firma posiela príliš veľa mailov

  • 56 % firiem používa v predmete ikony pre zvýšenie OpenRate

  • 80 % užívateľov používa mail (aj) na mobile

  • 83 % používa aspoň základnú segmentáciu pri oslovovaní zákazníkov prostredníctvom mailu

  • 3 sekundy trvá, kým sa adresát rozhodne, či mail zmaže alebo nie

  • 86 % biznis zákazníkov preferuje mail ako nástroj komunikácie



Comentarios


bottom of page