top of page

5 dôvodov, prečo váš content marketing nefunguje

Updated: Aug 7, 2023

Rozhodnutie venovať sa obsahovému marketing musí byť vedomé. Nie je to niečo, na čo máte práve náladu. Je to záväzok. Záväzok venovať sa tejto oblasti systematicky a dlhodobo. Pokiaľ tomu tak nie je, nepúšťajte sa do toho radšej vôbec. Bola by to strata času. Ak ste si vedomí náročnosti tejto úlohy, buďte pripravení, že to možno nepôjde od začiatku tak, ako by ste si predstavovali. Dôvody môžu byť rôzne…


písanie na notebooku

Váš obsah je zlý

Je to možno kruté konštatovanie. No tým prvým dôvodom vášho neúspechu môže byť to, že obsah, ktorý produkujete je jednoducho na houby. Nezaujímavý, nudný, nepochopiteľný a bez akejkoľvek hodnoty pre čitateľa. Kto taký obsah potrebuje?


Nemáte optimalizovanú stránku

Ak ste prvý dôvod vylúčili a ste si istí, že je v tomto smere všetko v poriadku, môže byť problém v technológii spracovania vašej stránky. Váš web nie je optimalizovaný pre vyhľadávače, obsah sa neindexuje správne a vy na to doplácate.


Nevenujete sa distribúcii

Je aj v tomto prípade všetko v poriadku? Potom možno zanedbávate propagáciu svojho obsahu. Nemôžete sa spoliehať na to, že všetko zabezpečí vyhľadávač. Konkurencia nespí a počet odkazov na akúkoľvek tému rastie geometrickým radom. Preto zanedbávať distribúciu obsahu a hľadanie optimálnych distribučných kanálov je veľmi častou chybou, ktorá bojkotuje vaše snaženie v oblasti content marketingu.


Ako propagujete svoj obsah?

  • Na svojom webe

  • Na sociálnych sieťach

  • Vo firemnom časopise

  • V iných kanáloch



Robíte urýchlené závery

Ak ani štvrtý bod nie je váš problém, potom možno len nemáte dostatok trpezlivosti. Práca s obsahom je dlhodobá záležitosť. Efekt sa nedostaví ani za týždeň, ani za mesiac. Vytrvajte a nenechajte sa odradiť.


Beriete to príliš vážne

Pamätajte aj na to, že obsah má byť zábava. Nielen pre vašich čitateľov, ale aj pre vás. Niekedy je najlepšou cestou sa na všetky problémy vykašľať a vrátiť sa k tvorbe obsahu s ľahkosťou a radosťou. Vaše nastavenie je na produkte – na obsahu – poznať. Preto pokiaľ ho budete pripravovať v kŕči a len preto, lebo musíte, nebude príťažlivý.




Comments


bottom of page